Friskkort hitåt tack!

Men hej!
Det har varit en intensiv helg och en lång start på denna vecka då sonen vaknade kräkandes inatt kl halv fyra och slutade inte förrän runt halv elva på förmiddagen. Att säga att lägenheten luktar sjukdom är inte en underdrift alltså.
Men jag gjorde min moderliga plikt och satt honom lite framåtlutad i mitt knä och lät honom kräkas och jag blev inte det minsta "arg" när han under de följande timmarna spydde ner soffan, hela skötbordet, 3 ombyten kläder, golv, en kudde samt mattan i vardagsrummet. Våtservetter räddar allt som ni vet.
 
Helgen spenderades hos syster med julmarknad, två goda och mysiga middagar ( eller hur mysiga middagar nu kan bli med två 1,4 månaders och en 3½-åring vid bordet samtidigt ) och en liten donna som vägrade somna före halv ett på lördagsnatten utan ville hellre roa sin moster och J. Och som hon roade oss. Jäklar vad vi skrattade! Lilla charmös!
 
Nu satsar jag och T allt på ett friskkort den här veckan så moi kan jobba tors och fredag och så vi kan gå på loppis och julskyltning på söndag och självklart... ADVENTSPYNTA!

Vaken bebis 

Tre kusiner på snowracer!

Magsjuk unge kl 04.30 på morgon i hemmagjort kräkskydd på soffan.
 
1 Anneli:

skriven

Dom små kan inte hejda de.. Så det är bättre att man låter dom bli fri magsjukan och få friskna till.
Om Travis är på dagis på dagarna annars så är det nog därför att han har fått i sig något som inte var bra eller om han har fått i sig något hemma. Hoppas att han blir frisk snart och vill sova så mkt.

Om Travis blir magsjuk igen så se till så att han får vätskeersättning. Dom finns att köpa på apoteket. Det finns flera olika smaker och ge honom. Han behöver få i sig salt o socker som han förlorar när han blir sjuk. Ge lite i taget och kolla om han får behålla de. Om han får behålla de så är han på att bli frisk. Om du skulle bli sjuk så måste du dricka 1 glas med ersättningen. Drick inte i mängder men lite i taget. Ex: 1 mun var 5:e minut.

/ Anneli

Svar: Tack för tipsen Anneli. Jag blev smittad och har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv som jag är nu. Jag får inte behålla något alls! :(
Lellelii

2 Anneli:

skriven

Be någon kompis/ din mamma eller någon att köpa vätskeersättning. Dom finns på brustablett.. dom är mycket godare än den man gör själv. Det kan vara vinterkräksjukan du har fått..
Pröva att dricka avslagen cola. Färdig blåbärssoppa..
Du förlorar väldigt mycket salt och socker när du kräks. Det måste ut. Se tills så att du försöker att tvätta händerna ofta mellan kräkningarna för att hålla dom rena.. För att det är händerna man jobbar med. Och jag har blivit sjuk av min son som har varit magsjuk också. Du kan alltid ringa 1177 mellan kräkningarna så får du prata med en leg. sjuksköterska som får råda dig. Men du måste försöka att få i dig vätska ändå även fast du inte får behålla de.Om du har cola hemma så rör om det i ett glas så att kolsyran försvinner. Det sägs att efter 72 timmar får man träffa folk i gen. Men nu ska du vara hemma och inte träffa någon alls så länge du har kräkningarna kvar.. Krya på dig. Du kan ringa 1177 24 timmar / dygn! Dom sitter hela nätterna.

Kommentera här: