Jag bara är som jag är

Dåligt bloggande på Lindberg!

Borde man försöka göra något åt sin självins(v)ikt när man väger 7 kilo mer än när man var höggravid, när man för första gången sen tidiga 20-nånting aldrig har köpt byxor som varit för små ( det gjorde jag alltså idag, två par dessutom ) och när man använder superlim för att kunna använda sin favoritbh ett litet tag till?

Vad ska jag skylla på? Fött barn? Har inte tid att träna eftersom jag är gräsänka mest hela tiden? För att fredagsmys har ballat ur och letar sig in lite när som?

Äh köper ett gymkort när jag är klar med att trycka ut ungar, och efter att de har växt upp så man har tid. Och då är jag så pass gammal att livet går ut på att njuta och äta och dricka och mysa.

Slutpoäng. Jag är sjukt dålig på att träna, men har å andra sidan nästan aldrig bekymrat mig över min vikt. Jag bara är som jag är. Trots handtag på sidorna och den ständigt breda ryggen.

Nu sjunger Lisa Miskovsky på allsången. Hon har sjukt snygga ben. Det vet jag. Jag har suttit bredvid henne på ett flyg en gång. Vi kan byta. Ben mot lite extra att ta i runt magtrakten.





Kommentera här: