-7 kilo och magsjuka round two,

Mellandagarna.. en tid att umgås och vila ut. Jag ligger på soffan i ett nästan upphöjt tillstånd jag tillförskaffat mig genom djupa in och ut-andningar av total avslappning. Jay och Travis sitter vid köksbordet och går igenom alfabetet på engelska med kylskåpsmagneterna. Han är smart vår son..
 
Oj, sa jag verkligen det där? Det jag egentligen menar är att jag ligger på soffan och andas in ångor från spyhinken bredvid mig samtidigt som min kropp vrider sig i smärtor från en blandning av illamående och halsbrännan från hell. Fast jo, Travis och Jay sitter vid köksbordet. Men pappan använder mer bokstäverna som en underhållningspryl för att lura i sonen någon som helst föda ( vilket inte har intagats av denne man i någon större mängd sen annandagen ) och sedan hoppas att han träffar golvet när han ska spy nästa gång istället för exempelvis väggen i sitt sovrum, som han gjorde igår, strax innan vi åkte till akuten.
 
Så där har ni det. Magsjukan har åter intagit min och sonens arma kroppar. Och jag vet inte hur jag ska orka.
Jag menar, vad är oddsen på att drabbas av magsjuka två gånger inom loppet av 4 veckor?
 
Trots detta så växer ändå knyttet i magen, eller.. magen växer iallafall. Detta betyder inte att jag går upp i vikt.
När jag vid inskrivning i v 10 med Travis vägde mig så stannade vågen på 64kg. Efter det mådde jag illa i tre månader och gick ner 2 kilo. Dessa två kilo gick jag senare upp och stannade på 64kg tills Travis föddes i V 37+1.
Denna gång vid inskrivning i V 11 så vägde jag in på något tyngre 71kg. Sen fick jag vinterkräksjukan och vikten sjönk till 68kg. Idag  ( i V 17 ) så vägde jag in på 64,4kg. Det är alltså 7 kilo i tappad vikt. Det hade känts jättebra om jag inte bar på ett liv, men eventuellt inte så bra nu när jag faktiskt gör det. Och ännu en magsjuka bidrar inte till någon viktuppgång direkt. Min barnmorska kommer bli bekymrad när vi ses nästa gång. Hon som sa åt mig att äta mycket över jul tills vi sågs nästa gång....
 
Nu åter till profylaxandningarna .... i skurhinken...
 
 
Mage i V 17
Blöjpåse
Lila Foppa 

Classy hall 

Kommentera här: