Min bebis är tillbaka!

Alla barn är olika och har olika behov, men klarar vissa barn som bara är en månad gamla att sova sig igenom en natt utan mat så visst fasen ska väl min fyra-månaders göra detsamma?! Sagt och gjort. Natten mot idag skulle jag prova att inte ge honom mat när han vaknade på natten. Han vaknade halvt upp två gånger på hela natten, men stoppade jag dit nappen igen då så somnade han om. Morgon gjorde vi kl 07.10 UTAN att ha ätit på natten. När han sedan fick sitt frullemål så lämnade han dessutom 80ml, så visst fasen klarar sig min lilla man utan mat på natten. Och från och med NU så blir det inget mer av den varan!
 
Sen vi fick hydrokortisonsalva mot eksemen så har han blivit som en helt ny människa. Det är bara dag 2 idag på smörjningen men redan nu så har nästan allt försvunnit i ansiktet på honom! Det klias inte alls lika mycket på honom längre och han är inte lika gnällig utan pratar och är nöjd mestadelen av tiden. Så härligt!
 
Jag har även löst problemet med att han sätter i halsen och spottar ur när han äter. Hålet på napparna på flaskorna var alldeles på tok för uttänjda! Nu kanske ni tycker det är något av det första man kollar. Fast jag är förstagångsförälder och man tänker inte på självklara saker ibland. Det liksom går en förbi och man står fast och stampar på ett och samma ställe och föreställer sig att ens barn har fått nån exotisk sjukdom ingen någonsin har hört talas om, och så var det bara ett hål som hade blivit för stort....
Dom är nu kastade och utbytt mot nya mindre hål och han spiller 99% mindre vid matning och sätter absolut inte i halsen.
 
Nämnde jag att jag har fått tillbaka min bebis så som han var för 1,5 månad sen? Fast lite bättre....
Wihoo!
 
 
1 annmiss.blogg.se:

skriven

Grymt va roligt att allt funkar nu =)

Lelle Man har ju inte blivit doktor när man blir mamma jöö, Man kan omöjligt veta allt inte ens när man får ett andra barn, det beror ju på hur mycket man blivit utsatt/testad inför (om man får kalla det så) Har man et barn som inte får ett problem under hela första året så har man det bra men man lär sig mycket mer inför framtida åkommor å få det som du.. inte för det e bra så menar jag inte. jag e stolt över dig =) älskade vän! <3

2 Beckan:

skriven

Det klingar fint i mina öron:-) Glad att du och liten mår bra!!! Pusss <3

Kommentera här: