Jobbdagens höjdpunkt!

På lunchen på jobbet sitter jag och äter med två karlar som kommer ursprungligen från Pakistan. De har alltid med sig lunch som den enes fru har lagat. Och det är alltid "mat från Orienten".

De äter inte med kniv och gaffel utan har ett speciellt mjukt bröd som de bryter i bitar och liksom skopar upp maten med. Ofta är det grytor av något slag med märkliga grönsaker som enligt deras religion botar eller lindrar eller hjälper mot diverse.

Jag får alltid smaka och igår var det en gryta med köttfärs och en grönsak som enligt dem, renar blodet . Det är kryddstark mat och varje dag rycker det i magen efter att få lite av deras specialiteter. Det är så otroligt gott och vällagat. Med tusen olika kryddor i känns det som. Jag har frågat efter receptet på två av rötterna som bara var att dö! för men Mac glömmer alltid att ta med sig de.

Man kan säga att det är höjdpunkten på arbetsdagen. I utbyte ger jag dem några av mina kex så de kan doppa i sitt efter-maten-te. Fair trade!

Kommentera här: