Var går gränsen?

Ser ni dom där tomma petflaskorna som ligger utspridda borta vid grannens främre trädgård och entre?
Det är VÅRA petflaskor som under natten har blåst ut ur påsen, och sopgubbarna plockar INTE upp skräp som inte ligger i sina respektiva soppåsar.
 
Det här ger mig eksem. Vad ska jag göra? Ska jag gå ut i regnet och vinden och plocka upp dom eller ska jag låta dom vara? De har liksom passerat utanför vår tomtgräns och är så himla mycket inne på grannens tomt så det blir lite obekvämt att gå dit och plocka upp det.
 
Men å andra sidan så är det det värsta jag vet när folk kastar skräp på gatan och i naturen och speciellt större föremål som just pet-flaskor. Och nu är det ju så att den där nedskräpningen är i grunden vårt fel ( eller orkanvindarna )
 
Det här gnager mig nu.
 
 
 
1 mami:

skriven

Ja har du inget annat för dej kan du ju gå ut o plocka o PANTA hahahahaha..eller de kanske inte går därbortidan...
puss..

Svar: Nä har borta finns inget som heter panta. Men du återvinner genom att stoppa all plast i en speciell påse avsedd för platsförpackningar.. De ligger fortfarande där ute...
Lellelii

2 Veronica:

skriven

Plocka upp dem tycker jag!! Visa hur man gör :)

Svar: Jag plockade upp några idag, men nu har de andra blåst typ UTANFÖR dörren till det huset, så det känns ju lite creepy. Dock är dom inte hemma, så jag funderar på att smyga dit och plocka upp dom ändå. haha vilket problem det här blev!
Lellelii

3 Papi :

skriven

vilket problem du gjorde av det här då , plocka upp dom och skulle nån komma så säger man what a crappy wheather we got, my garbage is evrywhere lmao :-)

Kommentera här: