Kiss och ... bröst. Polkagrisfärgade bröst.

Ni har ju under en längre tid haft en ganska ingående inblick i mina bröst. Och jag kan nu meddela att de chokladdoppade gelehallonen har börjat återgå till normala rosaaktigta gelehallon. Just nu ser de dock ut som en choklad/hallon polkagris. Och att den ynka fjuttiga mängden mjölk jag lyckas klämma ur dessa polkagrisar är av bästa sort. Nämligen som tjock grädde, som varenda kräsen katt skulle lapa tungan av sig för att få smaka på. Gränna borde anställa mig för något nytänkande.
 
Postnatal förlossningstanke en tisdagskväll som denna:
Kateter.... var en ganska udda upplevelse när jag tänker på det såhär i efterhand. Jag kände inte när de förde in slangen i mitt urinrör eftersom jag var bedövad då, men sen att inte bli kissnödig på tre dar är ju något väldigt annorlunda, speciellt efter en graviditet där man sprang på toaletten en gång i timmen. Jag kände alltså inte något behov av att göra några som helst toalettbesök på TRE dagar men ändå såg jag hur mitt urin fylldes upp i påsen som hängde på sidan av sängen. Men utan att känna att det överhuvudtaget kom ut ur mig. Dock när det var dags att kissa för egen maskin så hade jag ingen som helst kontroll över flödet då min muskulatur där nere var obefintlig. Jag kände mig kissnödig och så fort jag satte mig på ringen så forsade det ur mig. En halvliter i ett svep! ( jag var ju tvungen att föra anteckningar på hur mkt och ofta jag kissade ) Nu 14 dagar efter förlossningen så är det fortfarande lite svårt att hålla tillbaka det som skall ut och jag borde därmed göra bäckenövningar för att träna upp saker och ting igen.... men det gör vi en annan dag. Ev i morgon. Eller nästa.
 
Bilder på polkagrisfärgade bröst samt bild på mig med ett rör uppkört i urinröret är tyvärr censurerade.

Kommentera här: