Året 2011!

Nu har jag haft bloggen i 6½ år. ( !! ) Och varje år så har jag summerat ihop det föregående året i ett blogginlägg. Traditionen skall icke brytas.

Den första Januari vaknade jag upp i en väns väns föräldrars hus i Luttenberg, Holland klockan 19 på kvällen efter att ha firat in det nya året till klockan 12 på dagen. Resten av Januari spenderade jag med att byta boende i Oslo och få stugfeber pga för lite jobb. Och den 25 januari vinkades jag av på Langesgata i Oslo för sista gången och flög till Thailand.

Februari och Mars var en enda lång backpackerdröm runtom i Thailand, Malaysia och Filippinerna tillsammans med J, Carina, Nicklas, Ante, Sara och Amanda. Sen tog pengarna slut och verkligheten slog oss i ansiktet igen. Vi flög till Sverige, gick på 30-års kalas och jag bestämde mig för att inte flytta tillbaka till Sverige,

I April blev jag en medborgare i The United Kingdom och spenderade soliga, varma vårdagar till att bekanta mig med ett nytt land på annat sätt än en turist.. tills jag fick ett jobb och blev en slav.

Maj och Juni var varma och vi jobbade i vårt anletes svett på veckorna och satt på uteserveringar och drack Pints och coctails på helgerna.

Juli åkte jag hem till Sverige för att yra med familj och vänner.

Augusti fyllde jag 27 år och kände mig på tok för gammal för att bo hos min pojkväns föräldrar.

I September flög vi till Norge för en andra säsong på slakteriet i Förde där vi träffades för första gången.

Oktober handlade bara om får, får och mer får. ( och baconcrisps )

November kom och säsongen var slut. Hej då till alla fina säsongare och tillbaka till slavjobbet i England.

Och avslutningsvis i December så firade jag min första jul i England ( min andra i rad utanför Sverige ) Vi skrev kontrakt på hus, vi firade nyår i Rom och jag hade inte sett snö sen i mitten på Januari.


Utöver det så har jag aldrig haft så långt hår som 2011. Jag har lärt mig att "whats for tea?" betyder: "Vad blir det till middag?". Jag har utsatt mig för faror såsom att åka motorcykel utan hjälm uppför en aktiv vulkan i Filippinerna. Jag har slaktat ca 100 000 får och 55 000 kor. Jag har besökt 7 länder och 21 OLIKA flygplatser, vissa av dom mer än en gång. Jag har skaffat mig vänner från Nya Zeeland, Ungern, Polen, England och Holland. Jag har ätit skorpioner och gräshoppor. Försökt töja ut min örsnibb för en piercing men fick inflammation och de slutade med att jag numera inte har hål i öronen alls. Min systerson fyllde the big 1, har hade i februari haft körkort i ett år, jag trodde att ettåringar kunde leka med Iphones ute på en asfalterad yta ( det kan dom inte ), jag köpte en Iphone 4S och fick en Ipad2 i julklapp där det visade sig att 27-åringar inte heller kan leka med Iphones eftersom det ger samma effekt som om en ettåring tappar en Iphone i asfalten på en Ipad. Jag upptäckte det beroendeframkallande Wordfeud, skaffade större muskler och blev otroligt trött på att äta pommes frittes och kom på att svensk mat är den bästa i hela världen.




























Nu välkomnar jag 2012 med öppnar armar! Och jag hoppas att det för med sig mycket spänning och nya erfarenheter.



Förresten, jag antar att det kommer föra med sig allt och lite därtill av det ovanstående då jag fick reda på detta den 7 december...








1 Karin:

skriven

Och nu var det sagt ;)



puss

2 beKcAN:

skriven

Puh, skönt :=)

Kommentera här: