Om jag orkar ska jag ta mig en dush...

Det blev ingen fest för oss igår. Det blev som när vi var på Koh Phangan och vi hade fetaste festen dag före själva full moon så vi blev liggandes i sängen spelandes Yatzy när det var dags för den stora festen. Jag gissar att alla säsongare var på festen hos Neil igår medan vi försökte lista ut hur man gör för att ta sig ur soffan. Osociala som få dagen efter så kom det till en punkt när jag facebookade och spelade angry birds samtidigt och J kollade på en film och spelade ett armé-spel på datorn....

Vi börjar också tappa inspirationen på att laga mat eftersom vi inte har någon ugn och därmed endasts kan steka mat eller koka den. Sen att Norge är ett utav de sämsta landen i världen enligt mig på att ha bra mat hjälper ju inte direkt till heller. Idag äter vi pannkaka med bacon till brunch och till middag blir det stekt ciabatta med brie och soltorkade tomater och egengjorda klyftpotatis. I fredags fick jag däremod pröva något nytt! På engelska kallas det sweetbread och är en liten del av ett lamms hjärta. Ser ut som kycklingfilé fast mindre. Matt fixade en påse med detta på jobbet. Vad tyckte jag om det? Gillade INTE. Det var inget fel på smaken, men det var konsistensen som avskräckte mig. Det var snarlikt bläckfisk men ändå mört på nått vis, och det smakade lite som det luktar när man jobbar på jobbet. Men det är väl självklart något jag skulle äta i kris och det blev lite bättre när J kockat och mjölat och brödat in dom innan de stektes. Till det åt vi strips, så det blev typ som nuggets...

Söndag igen, ny arbetsvecka i morgon och dagen kommer förmodligen spenderas som gårdagen. Liggandes i soffan. Om jag orkar ska jag ta mig en dush...

Kommentera här: