i ett enda andetag...

Englands wows and wonders!

BILAR OCH TRAFIK

Vet inte i vilken ände jag ska börja så jag tar det i punktform och ni bör läsa punkterna i ett enda andetag...

  • Opel heter inte Opel här utan Vauxhall.
  • Det är vänstertrafik ( no shit )
  • .... då gäller alltså vänsterregel istället för högerregel
  • Det finns i princip inga korsningar utan 99% rondeller
  • För att få köra en bil måste du själv ha en försäkring på bilen. Du kan alltså inte låna din polares eller partners eller förälders bil. Isåfall måste du skriva in dig på dennes försäkring.
  • Trafiknyheterna är varje halvtimme och varar i typ 10 minuter varje gång för att det är så mycket olyckor, köer osv.
  • Det säljs ungefär lika mycket bilar per år som det är invånare i Sverige.
  • Det är oerhört vanligt med vägcafeér. Små, små hus med hemmagjorda skyltar där man kan stanna för en kopp te ( antar jag )
  • Registreringskyltarna ser inte likadana ut. Vissa har siffor och bokstäver, vissa har bara bokstäver, vissa har bara siffor. Jag förstår inte.
  • Bensinpriset skrivs i pence vilket gör att det ser sjukligt dyrt ur. Exemepel: 139,98/litern.
  • Superbra digitala vägskyltar på motorvägarna som informerar om djur på väg, olyckor eller hur lång väntetid det är i kön efter korsning 26.
  • 90% av alla bilar är två-dörrars. De allra allra flesta kör små, funktionella, bensinsnåla bilar.
  • Man behöver inte ha bilkyktorna på under dagtid.
  • Min favoritreklam på teve är en bilförsäkringsreklam.

Och andas ut....

1 mami:

skriven

Hahahahaha ja hörde DEJ allt detta på ett andetaaaag.....mkt kenpigt där speciellt skyltarna på bilarna men geme ett system nöööö puss darling

2 Lelle:

skriven

Jag har nu fått reda på att iallafall den fjärde siffran i regnumret är årtalet på bilen. Så om det står 6 så är det 2006, 8 2008 osv....

Kommentera här: