Memories day by day

Memories day by day

3/3 Bantayan Island, Filippinerna
"Aker skumpig taxiresa med rolig taxichaffor ( som forsoker prata engelsk slang ) fran cebu city till norra cebus kust dar supertrevliga och roliga filippinare bar vara vaskor och hjalper oss till bate. Traffar Pintos pa baten som berattar om on och ger oss rabatt pa boende. Checkar in pa Tickety boo resort i Santa Fe alldeles vid stranden. Far en privat taxichaffor vid namn Joe som inte har korkort men som kor oss runt pa on for att ta ut pengar, kolla internet, kopa specialpluggar for uttagen ar varken engelska eller svenska och ata middag. Spelar Yatzy, biljard och dart pa hotellet. Jays bankkort fungerar igen! On ar tyst och vacker och vi stirrar nar vi far syn pa andra vita turister. Filippinerna ar stort billigt! Ar lite radd for malaria."

4/3 Batayan Island, Filippinerna
"Hangde vid poolen , laste, tog en promenad langs stranden med Jay. Fick snackor och massa blickar av barn. Klappade en liten killing, fick busvisslingar efter mig av killar och flera personer stoppar mig och vill ta pa mitt har och sager att jag ar vacker. Aker cykeltaxi in till Santa fe och ater pa Jungle. Godaste maten jag atit sen jag reste fran Norge! Aker vidare till en liten bar dar det faktiskt spelas musik. Far lyssna till nar personalen sjunger BRA karaoke och de dansar utmanande pa scenen. Dricker ol ur en-liters flaskor och aker hem i kolsvarta natten med cykeltaxikillarna som har vantat pa oss hela tiden."

Kommentera här: