Hurra

Gud vad jag tycker det ar kul att lara mig nya saker! Som nu pa jobbet till exempel. Jag kanner for varje dag som gar att jag kan hantera kniven battre och battre. Att jag kan kanna genom knivens blad hur djupt jag ska snitta eller skara for att inte jag ska traffa en muskel eller kott utan bara fettet och hinnor. Hur jag genast kanner att jag snittat for djupt eftersom muskeln da darrar och gor motstand. Att jag ocksa blivit modigare uppe pa plattformen och vagar sta lite langre ut nu sa jag nar battre utan att tro att jag ska ramla av. Mitt storsta problem och utmaning for tillfallet ar hur man stalar/slipar en kniv sa att den blir rakbladsvass. Jag far bara halvt till det och det gar inte ens i narheten av lika fort som det gar for karlakarlarna nar dom visar mig hur man ska gora. Jag ska saga till Kelvin ( Jays pappa ) att han far lara mig i helgen.

Detta kanske inte alls ar intressant alls for er att lasa, men detta ar mitt jobb for tillfallet och da ar det en tillfredsstallelse varje dag nar jag kanner att det gar battre och battre och jag presterar mer. Min kropp borjar ocksa vanja sig vid det harda arbetet som ar 11 timmar per dag med 30 min lunch och en kortare rast. Jag har inte langre lika ont i fotter eller hander. Dock sa vaknar jag upp varje morgon och kan inte knyta naven for den krampar ihop. Men det gar over och nu ar det helg igen i tre dagar for pa mandag ar det bank holiday har igen ( rod dag ).

Btw stooor folkfest over hela England idag och aven ny lagstiftad rod dag da prins Willian gifter sig med sin Kate. Det ar streetpartys och vajande Union Jacks overalls och medier rapporterar inte om nagot annat! Till och med de flesta tvprogram har andrat sina ordinarie tablaer for att infora ett speciellt brollopstema pa sina program. Galet, det ar alla ganger varre an vad vi i Sverige hade forra aret.

Sa Hurra for att lara sig saker och for kungliga brollop som ger lediga dagar ( forutom for oss slaktare da forstas )

Kommentera här: