Helgens ord: Häst

Super-äckligt trött. Vaknade klockan sex i morse och har sedan dess burit runt på min väska genom t-banor, tåg, genom två länder, flyg mer tåg, två bussar och slutligen en t-bana till och en promenad innan jag kunde sätta ner väskan i hallen på Inudstrigata igen, efter en lång kort-helg i Gävle tilllsammans med Hälsingepöjkar, Stockholmssonen och "hästar".

Men som alltid har jag haft det otroligt kul tillsammans med mina bästa grabbar från Gävle. Jag har varit den enda tjejen hela helgen så man har ju fått höra och stå ut med diverse. Fick även håret mitt tuperat av Tony. Tovorna som kom ur det fick jag med våld ut igår i duschen. Fredag blev Heartbreak och Rikard satte sin egen tunga i halsen istället för i någon annans i ett ögonblick som jag inte minns och jag har tydligen uttryckt mig så fint som: Jag vill inte dö nyfiken....
Lördag: Brynäs-DIF i snöstorm. Extrapinne till Tigrarna efter en "skandalmatch" som Aftonblaskan så fint beskrev det. Mer öl, För lång kö till heartbreak, gick på Brända Bocken där Stoffe bjöd på Mojito, vidare på Goya, där jag och Stoffe trivdes till musiken och avslutade med att pröva ett nytt kebabhak och träffade Veronika! Kvällen avlsutades med meningen "Stoffe får inte följa med på efterfest, Jonke får inte följa med på efterfest, men Linnea får följa med på efterfest om hon vill." ( High fiiiive! )
Söndag blev svensk pizza, summering av helgen, ett practical joke som luktade så illa att flera av karlarna i lyan var nära att kräkas, och tåg till Stockholm där jag blev varmt välkommen av Fia och Dennis, som hämtade mig på centralen, bjöd på Tacos, några glas rött framför Baksmällan och en sköön soffa att spendera natten i.
Direkt från Gardemoen till presentation av mig själv och intervju på Ikea idag, och det gick ju uppenbarligen bra för en timme efter jag varit där så ringer Guro och gratulerar mig till mitt nya jobb som jag börjar på onsdag!
Bra helg, mer sånt!
Helgens citat ur stallet: "Hade inte jag en tjej här?"
Helgens ord: Häst ( Jag är för utlåning har jockeyn bestämt. )
1 Jana:

skriven

Häst & Skägg är ord som står för 2010. =)

2 Jana:

skriven

Häst & Skägg är ord som står för 2010. =)

3 Veronica:

skriven

First: Veronica stavas med C! Viktigt :)

Superkul att träffa dej gumman! Men shit, jag var helt fläng i lördags! Haha, men kul vare iaf! Synd att det blev bara en kortis men alltid nåt! Får hoppas att det inte dröjer lika länge tills nästa gång men det kommer det säkert att göra! Funderar på att sikta in mej på Höstforum 2011, är du på? ;) Puss

4 Lelle:

skriven

Oj sorry för stavfelet babe! Varför var du helt fläng? Du var ju som du alltid är! Härlig!

Jag är PÅ på höstforum 2011! Puss

Kommentera här: