Och inte får man röka längre heller..."

Ur min privata resedagbok 17/3-18/5 2010
Inlägg 3

18/3 Kl 17.25 Avgångstid Istanbul

"Nu har jag lämnat Karin och stegat in på utrikes med vetskapen om att planet är försenat minst en timme. Varför? Jag hörde allt som i en dimma, något om få plan till Istanbul, preparering och reparering av landningsbanan och kastvindar. Fattar ingenting. Och nu är jag själv. Själv i hela vida världen. Själv vid gaten med turkar som ska åka hem till sina familjer. Det är grått, disigt, rått väder utanför. Jag är nästan lika nervös som jag var inför min första uppkörning fast tre gånger så rädd- Varför gör jag det här? Det här klarar väl inte jag? Kastvindar! Det låter farligt. Små plan! Det låter farligt! Preparering av bana! Det låter farligt! Jag vill inte ha farligheter, jag vill ha trygghet och säkerhet.


Just nu vill jag bara följa med Karin med trygga Arlanda express...


Och inte får man röka längre heller..."

Kommentera här: