-Nästa Houston street. Houston street nästa station.

När jag och Fia efter att ha sprungit som dårar genom hela Helsingfors flygplats, hämtat andan över Östersjön och åter igen landat på svensk mark, satt oss på det fullpackade tåget med Göteborgare som hade sportlov och skulle till Åre så somnade jag.....

.. och vaknade till av en röst som sa:

-Nästa Houston street. Houston street nästa station.

Jag vaknar till ännu mer och blir glad. Houston street med alla affärerna! Jag är redo för lite okristlig shopping!
Jag tittar ut genom fönstret och möts av... svensk vinter. Och ser att på skylten untanför tågfönstret, som varken var ett taxi eller tunnelbanefönster, så står det Ljusdal. Nästa Ljusdal. Ljusdal nästa station.

Amerikaniserad? Förmodligen bara trött men där grodde NYC-kärleken ännu lite till i mitt hjärta.


"du kan inte vinna jämt, nån gång måste du förlora igen"

Kommentera här: