FULL MOON

Utdra ur min privata resedagbok 17/3-18/5 2010
Del 19

31/3 Koh Phangan...dagen efter Full Moon Party.

"FULL MOON... Jag säger tamejtusan ingenting om det. För det är en sådan sak som måste upplevas för att man ska förstå. Men om man ska försöka beskriva det i ord så låter det såhär: Tänk er 10 000-tals personer i de mest otänkbara utklädnader, eller för all del the lack of clothes, alla samlade på en strand vid havet i den kolsvarta heta natten. Musik pumpar ur de största och fetaste högtalarna du kan tänka dig, folk dansar precis överallt. Ända ut i havet! Man skålar, thaiarna säljer buckets like crazy från olika stånd med vilka säljknep som helst. Free sex anyone?


Har "som vanligt" träffat massa roliga och trevliga människor och igår trodde 90% av alla de vi stötte på att våran grupp var sydafrikaner då vårat Full moon tema var Jämtland och vi hade målat oss grön/vit/blå-randiga över hela kroppen. Så kom vi där i vårat gäng om 7 ( Iller och Speijer har också joinat oss här nere i Thailand! ) ned mot stranden sjungandes Jämtlandssången. Och shit vad världen kan vara liten! Mitt bland dessa tusentals människor hittade vi faktiskt två stycken Östersundare. Okända för oss dock men de skrek över hela stranden när de hörde oss komma och sjunga vår patriotiska låt.


Idag mår jag som skit och lite värre ändå. Första riktiga bakfyllan i Thai. Med vad annars är det att räkna med när jag och Maria drack 5 buckets var bara ute på stranden igår. Och två innan...

Till råga på allt så har jag blivit sjuk. Näsan rinner och halsen ömmar och rösten försvann tillsammans med Lady Gaga igår uppe på högtalarna...

AC:n på max och fördragna gardiner på Rinbeach resort idag..."




















1 kickan:

skriven

Vilka härliga bilder syster!! :)

2 Rikki:

skriven

Meh! Det är ju Daniel Speijer och Micke Iller!!! = ) Hahaha! Lelle, du må ju känna igen Iller från Lugnvik?!

3 Lelle:

skriven

Hmm, Rikki,.... rikki.. rikki... nope du måste ge dig tillkänna vem du är. Kan inte tänka på någon annan än Ricki Lake när jag ser det där namnet.



Japp, jag kände igen Micke från Lunkan innan jag lärde känna honom nu på äldre dar. =)

Kommentera här: