En liten kalv-Lelle!

Innan jag for hem till stan igen i söndags så hängde jag med Maria ut i fjöset för hennes eftermiddags/kvälls pass. Jag fick på mig passande kläder och Nisse gav mig en skrapa så att även jag skulle göra någon nytta där ute. Kor är väldigt fina djur men också ganska oberäkneliga så jag var lite rädd för dom till en början, medan Maria skrek och knuffade de där sega djuren för att dom skulle flytta på sig.
När vi sedan kom in i lillfjöset så ska vi kolla om någon av damerna där inne har fött ur sig någon kalv. Och vad är det vi ser! I skitrännan, tre kossor bort från mamman ligger en liten, liten kalv! Med världens längsta ögonfransar och så vackert brun låg den där och kunde inte komma loss ur dyngan. Så vi lyfte upp den och stoppade den i en box med massor med hö och en värmelampa. Sen gick min bil till stan så jag han inte mysa och titta på den mer, men det bästa var.... att den är döpt till Linnea!
Jag har fått en kalv döpt efter mig för att jag var med när den kom till världen! En liten kalv-Lelle! Jag är rörd och otroligt stolt!




"du kan inte vinna jämt, nån gång måste du förlora igen"
1 beKcAN:

skriven

Ja de e är den minsta kalv jag sett i mitt 25 åriga liv på bondgård... o sötaste... Hon ser ut som ett litet rådjur ;) Älskar Linnea jag.. o dig Lelle såklart!

2 mamma:

skriven

kalvar e såå söta.....Lilla Linnea hihi

puss

Kommentera här: