ett thailändskt nyår på köpet.

Dagens globala irritationsmoment:

Nu är jag less på det här Thailändska nyåret som ska firas med vattenkrig i flera dagar. Jag har aldrig varit där och jag skulle tycka det var sjukt roligt att få vara med om det. MEN! Varenda människa som har varit i Thailand och som man läser om ( bloggar ) har firat in detta nyår. ALLA! Och det spelar ingen roll vilken årstid, dygn, dag, månad det är på året man är där. Bara man åker dit så får man ett thailändskt nyår på köpet. Vattenballongerna ligger tillsammans med flytvästarna under stolen på flyget. Klä på er bikinin och den vattenfasta mascaran för nu kör vi direkt efter ankomst.

Det känns lite väl mycket "Hej turister, nu tjänar vi pengar" över det där nu.
Det var inte som förr i tiden. Typ när min mormor var där.


"Det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"


Ps. Det är nu alla som har varit där och inte har upplevt det ska kommentera och motbevisa mig såklart. Ds.
1 Werner:

skriven

Det thailändska nyåret infaller endast EN gång per år, vanligtvis 13-15 april, och kallas Songkran. Då är det ett vattenkrig utan dess like!



Det må hända att folk firat nyår i Thailand vid andra tillfällen, men isåfall kan det omöjligt ha varit det thailändska nyåret.



Man ska inte tro på allt folk skriver ;)

Puss!



2 Lelle:

skriven

Sv: Tänk att jag visste att allvetaren om Thailand, min vän Anna skulle svara på det här =)

Men det är bra att man får lite klartext.

Så du menar att alla dom som skriver annat ljuger alltså?

Kommentera här: