min älskade väns lilla loppa

Jag vet inte hur kärleken till ett eget barn känns, för jag har inget. Men Åsas dotter Malva är det närmaste jag har kommit. Och det fick jag definitivt känna på i natt. Jag tror mitt hjärta sprack.

Jag sov hos Åsa och Malva inatt tillsammans med Sandra. Jag, Åsa och Malva låg i sängen och Sandra på soffan. Malva är sjuk och har åkt på en ögoninflammation så hon var lite mosig under dagen och kvällen när det var dags att sova. Nån gång sent på natten/tidigt på morgonen vaknar jag av att Malva är lite ledsen. Mamma Åsa lugnar henne och hon somnar om. En stund senare vaknar jag igen av att Malva är lite ledsen men då ligger hon helt plötsligt alldeles brevid mig. Jag stryker henne över håret och lugnar henne så hon somnar om. Då flyttar hon sig närmare mig och lägger sitt huvud mot mitt bröst och håller om mitt ansikte med sin hand och somnar om. Hon är lite orolig hela tiden och vaknar ännu en gång. Då smeker jag henne över håret och då öppnar hon sina söta små ögon och säger till mig: Lelle.. kan inte du kittla mig på ryggen?

Mitt hjärta smälte och sen kittlade jag lillgumman över ryggen till och från ända tills det var dags för mig att kliva upp ( jag försov mig också dessutom ) och under hela den tiden var gumman så otroligt gosig och kramig och ville inte ligga för sig själv ens i en minut.

Jag kan förstå föräldrar som säger att kärleken till ens barn inte går att beskriva. För jag kunde nästan inte beskriva det här. Och det är bara min älskade väns lilla loppa vi talar om.



Malva - 3 år i April



"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Åsa:

skriven

Åh vi dog här hemma nu!! =) Du kan ju gärna få hämta Malva för hon har frågat efter dig och Sandra hela dagen! Hon undrar vart du är, hon säger att folk på tven är du, hon själv och Sandra.. Hon säger att Lelle sa si och så! haha.. Vi blir hemma i morgon med, har letat någon som kan ha henne i morgon men hittar ingen för alla jobbar och 8 timmar på pappas jobb blir nog lite en formigt, dessutom sover hon ganska mycket under dagen! Men torsdag åker hon till Fredde så då är jag tillbaka igen! Älskar dig min vän!

2 Lelle:

skriven

Sv: Slutar ju 17 i morgon. Kanske kan komma efter jobbet =)

3 BecKAn:

skriven

Jag dog oxå. Know the feeling Lellelii. Sjukt hur hjärtat kan smälta av dom små liven man älskar >3 LoveYou!

4 Sandra B:

skriven

Nu fick jag också en härligt känsla i hjärtat! Det är så fint att jag blir ledsen. Älskar er alla! Puss

5 Åsa:

skriven

Älskar er alla med! Ni är toppen tjejer allihop och jag är så tacksam att ha alla er i mitt liv! Vill äta upp er... PUSS

6 Towa:

skriven

Jag lovar att gråta en skvätt när du gifter dig i tv också ;) mamma ville gå in på Hemköp igår för att handla från Lellelii, så skulle hon säga något tokigt så du skulle skriva om det i bloggen haha

7 Lelle:

skriven

Sv: Towa. Haha, ja det hade definitivt kommit upp i bloggen då. Men det hade måsta varit något riktigt tokigt sagt eller gjort för vanliga random grejer tar jag inte upp längre. Men det hade säkert din mamma klarat av galant! =) Hon är ju inte på blygsidan vad jag har förstått :P

8 Momma:

skriven

Det är min Malva!!!

9 Berit:

skriven

Haade du sex på partyt i går???

Kommentera här: