Vi ses nästa år gott folk!

För första gången på över 5 år så vaknade jag upp utan att vara i en stuga i fjällen, bakis, tidigt för att man ska åka iväg på en kryssning, eller att inte ha gått och lagt sig alls från kvällen innan. Nyårsmorgonen 2009 har jag spenderat i sängen, växelvis kollat på nyhetsmorgons nyårsprogram och läst Lonely planets New York guide. Jag avslutade morgonen, fortfarande sängliggandes med att titta på Astrid Lindgrens "Alla vi barn i Bullerbyn". Hade jag fått välja ett annat årtionde att växa upp i så hade jag velat vara ett barn i bullerbyn. Jag fick flashbacks från min egen barndom och hur mycket man gillade alla barnen och alla deras äventyr och lekar.. Astrid är och kommer alltid vara BÄST!

Om en halvtimme slår klokan midnatt i Sidney där Maria, Anna, Elin och Madde befinner sig. Där har folk övernattat i flera dagar för att få den bästa platsen för att se de spektakulära fyrverkerierna som kommer skjutas upp. Det förväntas komma 1,5 MILJONER människor dit bara för att se och fira in det nya året. Det kommer förmodligen bli något stort.

Själv väntar jag på att Sandra ska komma. Sen ska vi börja planera och laga den tre-rätters middag som det ska serveras ikväll. Vi blir 9 stycken vänner som ska skåla, äta och skjuta in det nya året med raketer från ett kallt Östersund. Vilka kontraster mot ovan!

( Ja man måste väl skriva såhär bara för att )

Vi ses nästa år gott folk!


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: