Mitt riktiga nyårslöfte däremot

Ett löfte att hålla ett helt år. Varför ska man hålla något som oftast blir något praktiskt egentligen? Något man ska se till att man GÖR eller inte GÖR. Sådanan löften håller INGEN. Det är löften som att sluta röka, börja träna, äta mindre godis, hålla vikten, dricka mindre osv osv. Mitt standard är att gå ner i vikt. Jag har aldrig lyckats. Istället borde jag lova mig själv att antingen hålla vikten eller lova mig själv att lära mig bli mer disciplinerad. Då kommer jag ju uppnå mitt standardlöfte på ett annat vis.

Men i år jag har ett riktigt löfte som jag tror jag kommer vara stark nog att hålla. Sen har jag två sidolöften också.
Sidolöfte 1: Sluta inte att röka. Detta säger jag endast för jag vet att 2010 inte kommer vara det året då jag gör det. Vilket betyder att när 2011 tar vid kan jag säga att jag höll mitt löfte.
Sidolöfte 2: Sluta inte att dricka. Och med det menar jag att jag även här vet att jag kommer inte gå ut mindre på krogen, eller fira högtider tråkigare, åka mindre på vemdalsforum eller gå mindre på stråket på yran. Jag har ju ... 4 år till 30. Jag är fortfarande en ung böna!

Mitt riktiga nyårslöfte däremot är:

Att följa mitt hjärta och mage till punkt och pricka, oavsett om det är orationellt eller inte. Säger magen att det eller det är rätt för tillfället så måste det vara det. Att ge mig hän för en gångs skull och se vad som händer med mig.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Åsa:

skriven

Helt rätt.. Saknar dig!

Kommentera här: