jag har åldersångestkomplex.

Ikväll började säsongspremiären av DH. Och för att göra det så kvinnligt som möjligt ( Lite som de ungas motsvarighet till när de äldre går på Ladies Night ) så bjöd jag in en av mina vänninor som jag kan ligga i soffan med och se på vad för skit som helst med. Jag bjöd mig själv på citron/lakrits glass och min vän på en kopp te ( då hon plågar sig själv med en diet ) där hon själv fick välja vilken av mina exotiska tesorter från svampbutiken hon ville ha. Tydligen så smakade den hon valde hö...MEN! Hon fick mitt sällskap och lite chick-Tv iallafall.

Nu till det som kommer att bli den första och största ålderskrisen i mitt hittills 24-åriga liv. Under en reklampaus undrar min vän om vi har något billigt kött den här veckan på mitt jobb. ( Hennes sug efter riktig mat börjar göra sig påmind och vad är väl inte godare än en stor, fet, blodig köttbit när man har varit nyttig? )
Okej, så jag ska svara på hennes fråga men måste fundera om vi har något den här veckan överhuudtaget. Så vad gör jag?! JO, jag tar av mig glasögonen med ena handen och liksom gnuggar mig över pannan och ansiktet med den andra. för att riktigt FUNDERA över om det finns något kött för Sara. Denna scen pågick i ca 2.5 sekunder men precis när jag gjort det så slog det mig. Så här gör inte människor under 40 år. Denna uppgivna, trötta gestikulation är ett tecken på ålderdom enligt mig. Jag börjar bli gammal. Snart dyker väl gråa hår upp vid tinningen också. Ta av sig glasögonen och gnugga sig i ansiktet med handflatan.... jisses.... jag har åldersångestkomplex.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: