tendenser till eksem


När jag kom hem från Stockholm så upptäckte Sandra att vårat kylskåp hade lagt ner. Det var 20 grader varmt där inne. Jävligt hett helt enkelt!

Idag fick vi ett nytt kylskåp. Ett sprillans ser det ut som, men som dock varken passar in höjdmässigt eller matchar med frysen. Det ger mig tendenser till eksem. Ett hål ovanför kylskåpet och en skitful frys brevid den snygga electroluxen. Snygg inuti var den ju också!

Nu vill jag ha en ny passande frys till! Hur förstör man en frys så den inte går att laga, men som inte lämnar efter sig några bevis på att man antingen har använt våld eller trixat med elen?

Klia klia!



"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

1 Sascha:

skriven

Haha, det kan jag förstå. Kanske ska komma och kika på eländet nån dag :) Puss

2 Frysmannen:

skriven

Man lämnar den på med dörren öpen och sänker kylan till fullt så ger det sig tillslut, om man nu vill betala den elräkningen ha ha ha ha

3 Anonym:

skriven

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

4 Micke:

skriven

Ett säkert tips att få en gammal frys att packa ihop är att sänka temperaturen till minimum vilket gör att kompressorn får tokjobba. Sedan det viktigaste: slå av strömmen med jämna mellanrum. Inget får en gammal kompressor att jämra sig så mycket som några omstarter.

Kommentera här: