en helt annan känsla

Ju mer vuxen jag blir ( alltså äldre ) desto mer känner jag att jag nog växer in i den rollen mina föräldrar uppfostrat mig till och blir mer och mer lik dom. Vilket jag tycker är bra, därför att min pappa är smart och min mamma är rolig, ärlig, ödmjuk och inte en dag över 35 i sinnet :P
Idag t.ex. när jag kom hem efter lördagsjobbet så känns det att det är helg, det är en helt annan känsla än att komma hem efter jobb en vardag. Jag har köpt mat att göra gott till lördagsmiddag och jag sätter på "Vinnare V75" på teven. Sen slappnar jag av. Dår är lördagen fulländad.. trots att jag inte är häst och travtokig som min mor och mormor är så är det ändå det som ska vara på en lördagseftermiddag. Bara att höra kommentatorerna gör att jag känner mig som 10 igen, sittandes tyst i soffan med lördagsgodiset i näven och tittade förundrat på mamma som jobbade in hästarna på ett sätt som bara hon kan...

"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 mamman:

skriven

hahahahahaha ja jag vet man gör lika som sina föräldrar (det gör jag iaf vissa grejjer)
Man tar efter lixom..
Man behöver inte se ,de räcker med att höra
hahahaha
puss

Kommentera här: