Där inne får bara personal vistas...

Är gemene man dum i huvudet eller finns det någon sorts logisk förklaring varför denne man gjorde som han gjorde igår på jobbet..

Jag och Lea är den enda personalen kvar på jobbet, vi befinner oss båda i kassorna med kunder då plötsligt larmet från dörren till charken börjar tjuta. Eftersom vi båda är tillsammans så är det en obehörig som gått igenom dörrarna. Jag rusar dit och ser en äldre man komma tillbaka ut i butiken med en mjuk pepparkaka inlindad i en plastpåse.

Jag: Vad söker du? Där inne får bara personal vistas...
Man: Ja det var därför jag gick in där... för att leta efter en personal att prata med.
Jag: Okej, men det gick ett larm... men nu kan du fråga mig!

En diskussion fortlöpte angående att mannen hade fått betala 15,50 för den mjuka pepparkakan fast det stod 12,50 på prislappen. Mannen fick tillbaka mellanskillnanden i 3 kronor och skulle gå igen.

Man: Hur gick det med larmet nudå? Kommer det nån hit nu? Det stod inget på dörren om att man inte fick gå där....
Jag: Jo det står skyltar på dörren...
Man: Näe..... och försvinner sedan ut genom dörrarna.

Jag går tillbaka till dörren för att se om jag helt misstagit mig i 5 års tid. Och när jag kommer fram till svängdörren sitter det en skylt i ögonhöjd där det står "Endast personal" och under den en guldig klisterlapp som varnar för "LARM Securitas"....

Min logiska förklaring är denna: Eftersom det står "Endast personal" på dörren så borde det ju då helt logiskt vara en plats där det ENDAST finns personal. Och om då mannen söker efter sådan så borde ju även det vara det mest logiska stället att leta. Egentligen. Så han kanske inte var så korkad ändå...


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: