jag och Mr PuZz

Onsdagar + alkohol + kåren brukar ha en tendens att inte te sig riktigt likadant som andra helt vanliga* festkvällar gör. Saker som bara händer på onsdagar är:

-Krogen stänger klockan 01 fast det stod 02.

-Man köper en 4 cl Vodka redbull och flirtar med vänster öga och får en 8 cl drink för 40 kr istället.

-Man nedvärderar människor som erkänner att dom köper saker från TV-shop och mellan hånskratten så gör man tydligt klart för dom att det är sånna som dessa JAG ska tjäna deg på i framtiden.

-Man försöker övertala entrevärdarna att man är 60-tals utklädd genom att peka att man har en stor fet rosett mitt på bröstet... och lyckas... trots att det inte var 60-tal för fem öre. Mitt herrskap var tydligen också 60-tals influerade. ( ? )

-Man går till Shell på natten ( baaara på onsdagar ) för att handla korv, glass, ask med räksallad, kakor, chips, mackor samt frågar biträdet om det finns nån sprit att köpa på det här haket. När svaret blir av nekade sort dementerar man HÖGT och TYDLIGT att där man själv kommer ifrån finns det en mack som kallas för raggarstatoil och där mina damer och herrar så säljer dom groggar från dunken dom har under disken nattetid! Oui jag är från Norrland. När grabben bakom viker sig dubbel av skratt står man allvarligt kvar och hävdar att detta är på blodigaste allvar sant.

-Man blir påtvingad en slags kurragömmalek när man kommer hem till vän då dennes dörrhandtag inte sitter där det ska göra. Man tvingas då "bryta" upp dörren med en sop man snott från tvättstugan. Man lokaliserar sedan handtaget till grannen men får ändå inte tillbaka det. Dagen efter ligger handtaget brevid dörren som en present.

-Man skaffar sig en till IDOL och var man inte humoristisk innan så kan en karrirär som stå-uppare ligga väldigt nära till hands.

Slutsatsen av gårdagen är att mår man lika bra som jag och Mr PuZz gjorde under förmiddagen på skolan dagen efter denna onsdag så är man i princip odödlig och äger alla andra människor, trots att man egentligen ser ut som en rishög med blanka ögon och luktar illa.  Sen funderar man på hur friskt det skulle vara att ta en svandopp ner i vattnet. Man hissar också ner fönstren i bilen och krämar Bruce så högt det går klockan ett på förmiddagen innan man köper pizza för att sen inte äta upp den.

Det är som jag alltid har sagt. Onsdagar är alltid onsdagar. Vilka original.




* Ja sånna kvällar där allt annat konstigt händer som inte händer på onsdagar.




"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: