min hmm tredje näste man i mitt nästa liv efter Jens och Johan Persson

Sista kvällen på Yran 2007 då? Hur var den?!

Jo! Den var som varenda yranlördag fast helt annorlunda.
Jag fick ju besök från Lightvalley där jag nyligt äro hemkommen från. Min vapendragare inom vissa områden tog sig i nackskinnet och drog med sig tre skna ( ja det är rättstavat ) polare och anlände till staden öster om sundet strax precis efter att jag, Malin, Maria, Carina och Fezze hade slurkat ur det sista ur pet-flaskan innehållandes sprite med stöd och Electric Banana band hade kört sista låten...

...Då blev det presentation i sann kasta-en-boll-till-varandra-och-utropa-Hej-jag-heter-Linnea, v a d  h e t e r  d u? style. Sen den stora husesynen i läggan som jag inte närvarade vid utan grogg på balkongen lockade mer. Efter grovt övertalande hängde alla utom festivalkillen ( min favvo, min hmm tredje näste man i mitt nästa liv efter Jens och Johan Persson i Hovet ) med till traditionsenliga Ås för ännu mer traditionsenliga Yran-lördan-festen. Där bjöds det som alltid på Majorns grillade kött och Anna-Lenas säkra fingertoppskänsliga sås och avslutades med kubbturnering där mitt lag åkte ut i första omgången men där Idolens lag ( som alltid ) vann.

Soft presidenttal där även jag håller med Towa om vad som var bäst i det samt röjande i tälten och yran avslutades ännu en gång med en flottig grillad hamburgare...

See you next year Big Lake yyyyrrraaan. ( Och jag räknar med att en gång på yran- alltid på yran you )

Lördagens absolut coolaste: Presenten jag fick av Karin i form av Hammarby t-shirt. Den ska bäras ofta och med stolthet!

Lördagens absolut tråkigaste:
Vem fick jag krama med när Evert sa att alla skulle kramas och det lyste upptaget breve.


     image315

    

image321

    

image327


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Stoffe:

skriven

Kommer du ner till Gävle på Cityfesten så börjar jag skriva blogg igen! :)

Kommentera här: