PLANERING 5p

Aldrig kan man planera tydligen. Det måste vara en grundregel när man förvandlas från vanlig dödlig till student på högskolenivå. Att ens försöka planera något i ens liv finns inte i studenthandboken.
Idag sprack hela min planering som jag hade så fint staplat upp ända fram till jul..
Skriva reportage hela nästa vecka och jobba lite när julruschen så smått sätter fart ( jag har till och med ringt och anmält mitt intresse för extrajobb hos Doris på Bangårdsgatan ), mitt och Tomas försök till att dra ihop ett gäng och gå ut och äta nästa helg... skyltsöndagen nu på söndag då jag i sedvanlig ordning ska försöka vinna en korg med godsaker och spenderar en halv förmögenhet på nitlotter...

Allt detta planerade slogs i spillror idag pga av ett mail från min lärare som säger att "jag har väl inte glömt att kursen i Skrivandet och Medierna börjar nästa vecka, schemat finns på hemsidan"... Endast halvsur gick jag in på HiG och kikade. Och upptäcker: Lektion tis och tors!
Det går ju inte! Det innebär ju Inget juljobb vilket betyder inga pengar i januari.... ingen heldag på skyltsöndagen och jag som till och med hade tankar på att ta en julgrogg på O´learys då..Ingen ut och äta med gänget kväll.... NADA!

Va fan ska det vara nödvändigt med en 3-poängskurs för?!
Och för den delen för in en kurs som heter PLANERING 5p så anmäler jag mig direkt


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: