hur ska nu år 2007 te sig?

Nyår vill vara så som det har varit de senaste åren för mig. Fest i tre dagar, inte i två som det blir i år. Det tydligaste tecknet på det är det som hände mig nyss.
Två grabbar kommer ut genom porten, tänder en cigg, dricker på en öl, en av dom springer runt soprummet och kissar.... den okissade börjar snacka med mig ( antagligen för att det är mer genant att inte göra det nu när jag ändå var där och för att det är lättare att snacka med en helt främmande tjej när man är onykter )
Den andre kille kommer tillbaka och frågar vilken kod det är in. Jag berättar men påpekar också att klockan är efter nio och man måste ha nyckeln för att ta sig in. Självklart öppnar jag åt dom och dom tackar mig för att dom "fann mig" här utanför så lägligt.
Sen bjuder dom med mig på fest.... och kanske om mina öron inte misstar mig eller frös sönder av den ofantliga kylan som dragit in såhär runt årets sista dagar ( -4 )... så också att kolla på porrfilm...som sagt jag vet inte riktigt vad mina öron hörde ( eller ville höra?! )
Jag tackade artigt nej med motiveringen att jag skulle upp tidigt och åka till Vemdalen.. ( tidigt?! funderar på att ställa klockan 10, och bilen går kvart i ett från Fält.j 22. )

Som sagt, nyår vill hålla sina traditioner gentemot mig.... fest i dagarna tre... och jag trotsade dennes lag... hur ska nu år 2007 te sig?


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: