Elitseriehockey

Ja ni läste rätt, jag är både tjej och intresserad av sport. den matematiken går faktiskt ihop...

Var på elitseriehockey igår i vad som numera kallas Ladan, inte Gavlerinken och definitivt inte Läkerol Arena som den kommer att heta framöver. Såg framemot en spännande match mellan ett bottenlag som Brynäs (de har bara sina 15 min i rampljuset just nu) och det överlägsna, glänsande MoDo!, laget i mitt hjärta!

En mycket spännande match jag inte tänker lägga ner enerig på att försöka referera för det kan jag inte, men jag kan säga som så att MoDo visste inte riktigt vart dom hade skridskorna i första perioden, medan Brynäs tydligen köpt in hemliga raket griller från Moskva så som dom åkte... och därmed också 2-0 redan i första. Men det blev till slut 3-2 med en reducering mycket nära till hans för MoDo, om ändå det hade funnits tilläggsminuter i hockey också!

Bättre vinst nästa gång!

Låt packen vinna, vad kan man mer göra än att skratta åt ett lag som i framtiden kommer gå under namnet Tablett laget eller varför inte pastillerna? - nu med nya färger! röd,gul och svart.....

Snakkes

                                          MoDo




Kommentera här: