...och alla gick omkring och var kåta....

Att åka tåg är det tråkigaste som finns har jag ännu en gång kommit fram till, jag har också kommit fram till att denna debatt om Ebba von Sydows antagna överdrivet mörka röst är hopplöst överdriven. Vad är det media vill få fram? Att hon under sina kläder har en penis? Förstår inte varför det ska bli en sån debatt kring en sån obetydlig sak, låt hon surra på bäst hon vill, det är väl vad som kommer ur munnen som är viktigt, inte huru vidare det låter som en ung tonårspojkes röst eller en stabil kvinnas röst? Men nu kom jag från ämnet...
Tågresor...idag såg jag en smygsupande medelålders man med smack problem så till den milda grad att tjejen som satt brevid honom bytte plats, (eller så kanske han bara luktade illa vad vet jag) en folkskygg kvinna i 35 års åldern som trodde hon var 25 som satt brevid mig, för hon sov först i ca 1 timme med hela bakdelen tryckt mot min arm innan hon vaknade och tog med sig väskan och gick till resturangvagnen och kom aldrig tillbaka mer (eller så luktade jag bakfylla så det var därför).. med på resan var också de vanliga tågfolken.... lumpare, massor av studenter som försöker plugga men som alltid slutar det med att man pluggar igen öronen med trevlig musik istället och sover (som jag alltid gör), 125,7 st barn som springer fram och tillbaka till bistro vagnen och ruinerar sina föräldrar genom att äta en sak av allt som går att köpa till SJ:s stora förtjusning (Jag tro det är så företaget går runt, pga av barn mellan 10-15 års ålder).... jag har trots min erfarenhet av tåg som jag fått de senaste 1½ året inte sett en enda tågluffare, och ingen fest i nån vagn har det varit heller... det är fortfarnade något jag längtar efter att gå beskåda...

För övrigt är Folktoppen ett grymt program! Såg reprisen idag och efter att ha sett den listan så håller jag fortfarande fast vid (om än nu inte ännu mer) att 80-talet var ett bekymmerslöst, harmoniskt decennium där man kunde se ut nästan som man ville och alla gick omkring och var kåta. (tänk bara på Freestyles sångtexter och ljud som dom utstönar mellan vers och refränger) Jag är mycket avundsjuk på min pojkvän som fick vara tonåring mitt under denna era... själv fick man ta del av 90-talet som mest handlade om New Age prylar och Ace of Base... astråkigt..

Snakkes!
1 T.G.P:

skriven

Det kan kanske hända att vi alla var kåta, men glöm inte att det fanns djävulskt många stinkande svartrockare oxå. Jag lyssnade extremt mycket på The Sisters of Mercy, men brudarna som gillade dem oxå... fy fan, de gjorde mig inte ett dugg kåt, tvärt om!!!
...allt var inte bättre förr!

2 Anna:

skriven

Jag har varit med om ovanligt många tågfester faktiskt. På tåget ner till Hultsfred (innan festivalen) brukar det vara fullt drag, mest 17åringar med smuggelöl dock men det kan vara trevligt.
De två senaste gångerna jag åkte tåg har jag hamnat i vagnar som verkat vara reserverade för anställda på väg hem från blöt konferens helg, ganska roande att lyssna på faktiskt.

Sist var det roligaste att de allihop skulle ut och snabbröka varje gång tåget stannade, lika spännande varje gång att se ifall nån skulle bli kvar på perrongen.

Kommentera här: